Wij spreken
Snelle en wereldwijde verzending
Handelspartners sinds 2006
Unieke producten

Retourprocedure

Wij verwerken iedere bestelling met de meest mogelijke aandacht. Desondanks kan het zijn dat u niet tevreden bent over uw aankoop, of u heeft een kapot, beschadigd of onjuist product ontvangen. Dan is het bij variousstorenl.nl uiteraard altijd mogelijk om te retourneren. In principe geldt hiervoor een zichttermijn van 14 dagen na ontvangst bestelling.


 Voor een goede en snelle afhandeling is het belangrijk dat de producten die retour komen correct verpakt worden. Bewaar dus bij voorkeur de verpakking waarin het product naar u verstuurd is. Zorg dat oude verzendlabels goed afgeplakt of verwijderd zijn. Een stevige oververpakking is nog beter. 
 
 Ruilen of retourneren kan op twee manieren:

  1. Per post

  2. Persoonlijk langskomen


Per post retourneren

Hoe meld ik mijn retour aan?

  • Stuurt u ons een bericht met de mededeling dat u wenst te annuleren en om welk bestelnummer het gaat

  • Download het retourformulier hier

  • Vul het volledig in en sluit het bij het te retourneren product bij, samen met de originele aankoopfactuur, in een voldoende gefrankeerde doos. Ons retouradres vind u op het retourformulier. 
     

Uw aankoop terugbrengen bij ons op locatie

Vanzelf kunt u het product ook persoonlijk bij ons brengen of eventueel omruilen. Neemt u contact met ons op om daarvoor een afspraak te maken. Wij zijn alleen op afspraak geopend! 
 
 

Retourvoorwaarden

Artikel ongewenst en onbeschadigd?

  • Uw artikel wordt vergoed als deze binnen de zichttermijn van 14 dagen herroepen wordt, en binnen 14 dagen na herroeping geretourneerd wordt.

  • Graag het product/de producten correct en solide inpakken. Liefst in de verpakking waarin de aankoop ook verstuurd is, en eventueel nog een stevige en nette oververpakking.

  • Het retourpakket wordt enkel volledig vergoed als deze nog in exact dezelfde staat verkeert, indien mogelijk met een formulier met bestelnummer. Bevat het retour gestuurde product gebruikssporen die eerst niet aanwezig waren, of komt het product beschadigd bij ons aan, dan wordt mogelijk slechts een deel vergoed.

  • Indien u de bestelling in zijn geheel retourneert onder bovenstaande voorwaarden, wordt het volledige aankoopbedrag inclusief de heen-verzendkosten teruggestort op uw rekening.

  • Retourzendingen zijn voor eigen risico. Voor de directe retourkosten bent u als klant ook zelf verantwoordelijk.

  • Een eventuele terugbetaling vindt doorgaans plaats binnen 5 dagen nadat het geretourneerde product weer bij ons terug aangekomen is.

  • Voor de terugbetaling wordt gebruik gemaakt van dezelfde betaalmethode als waarmee je de aankoop hebt voldaan, tenzij je instemt met een andere betaalmethode.

  • Bekijk over retourneren van producten ook onze algemene voorwaarden, artikel 8 en onze FAQ bij “Retourneren”. 
     
     

Helaas defect, beschadigd of verkeerd geleverd?

  • We willen u vragen om een defect/ beschadigd of verkeerd geleverd artikel vooraf, telefonisch per mail of WhatsApp aan te melden met uitleg en foto’s.

  • Wanneer het mogelijk is een probleem met onderdelen op te lossen zullen we deze zo spoedig mogelijk nasturen. Wij nemen hierover dan contact met u op.

  • Indien er een vervangend artikel toegestuurd moet worden, krijgt u van ons per e-mail aanvullende retourinformatie toegestuurd. In zo’n geval krijgt u de portokosten voor de eventuele retourzending van ons vergoed. Wanneer u dan ons eerst het defecte/verkeerd geleverde artikel toestuurt met het verzendlabel en een formulier met uw bestelnummer, sturen wij bij ontvangst hiervan het vervangende artikel weer naar u terug.

  • Graag het product/de producten correct inpakken. Dat wil zeggen: in de verpakking waarin u het artikel ook ontvangen heeft, en liefst daarover een stevige en nette oververpakking.

  • Wij zullen vanzelf te allen tijde ons uiterste best doen om dit soort onvolkomenheden te voorkomen.

  • Een eventuele terugbetaling vindt doorgaans plaats binnen 5 werkdagen na ontvangst van het retour gestuurde product.

  • Voor de terugbetaling wordt gebruik gemaakt van dezelfde betaalmethode als waarmee de aankoop is voldaan, tenzij u instemt met een alternatieve betaalmethode.