Wij spreken
Snelle en wereldwijde verzending
Handelspartners sinds 2006
Unieke producten

FAQ

Bestellen


Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat kan ik doen? 
Het is mogelijk dat uw mail per ongeluk in de spam inbox terecht is gekomen. Het is aan te raden om deze als eerste te controleren. Klopt het e-mail adres wat u bij aankoop hebt ingevuld? 
U kunt altijd een mailtje sturen naar onze klantenservice via webshop@variousstorenl.com. Dan sturen wij u de bevestiging nogmaals toe. 

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
U krijgt van ons na verzending altijd een track & trace code om de status van uw zending te volgen. 

Betalen


Welke betaalmethodes kan ik gebruiken?
Omdat wij internationaal leveren, werken wij met veel verschillende betaalmethodes. Zo accepteren wij iDeal, Creditcard, Klarna (achteraf betalen), Apple Pay, Paypal, Bancontact, Klarna Betaal Nu, vooraf overmaken, Sofort Banking, Klarna Betaal in 3 delen, Giropay, KBC/CBC Payment Button, Belfius Direct Net en EPS.

Krijg ik een factuur van mijn bestelling? 
Wij versturen u altijd een factuur. Deze ontvangt u standaard in uw mailbox na bestelling. 

Hoe komt het dat ik over het ene product wel BTW moet betalen en over een ander product weer niet?
Volgens de Nederlandse BTW-regels moet er alleen BTW betaald worden over nieuwe producten. Aangezien wij zowel nieuwe als 2dehands goederen verkopen, wordt de BTW per artikel wel of niet berekend. Dit staat duidelijk gespecificeerd op de factuur. 


Korting


Ik heb een unieke kortingscode. Hoe kan ik deze verzilveren?
De variousstorenl.nl kortingscode kun je bij je eerstvolgende bestelling via onze webshop verzilveren. Voer de vouchercode in op de afrekenpagina en het juiste bedrag wordt direct doorberekend als korting bij de betaling. 
Uw code is slechts eenmalig geldig! Eenmaal gebruikte codes worden niet opnieuw uitgegeven en zijn dus ook niet voor een tweede keer bruikbaar.

Kan ik andere kortingsbonnen gebruiken, zoals de VVV cadeaukaart?
Helaas, wij accepteren alleen onze eigen kortingsvouchers! 


Wijzigen/annuleren


Wat moet ik doen als ik per vergissing mijn adres verkeerd heb doorgegeven? 
Fouten maken is menselijk. Bel ons zo snel mogelijk na het plaatsen van uw bestelling. Dan kunnen we het aanpassen in ons systeem. Heeft u eenmaal een track & trace code ontvangen, dan is uw bestelling verzonden en is aanpassen niet meer mogelijk. 

Kan ik mijn bestelling nog aanpassen als ik iets vergeten ben om te bestellen? 
Zolang u geen track & trace code hebt ontvangen, is uw pakket nog niet verzonden. Belt u ons zo snel mogelijk, zodat wij uw bestelling nog handmatig aan kunnen passen. 

Wat als ik een verkeerd product heb besteld? 
Bel ons zo snel mogelijk na het plaatsen van uw bestelling. Dan kunnen wij uw order nog handmatig aanpassen. Heeft u eenmaal een track & trace code ontvangen, dan is uw bestelling verzonden en is aanpassen niet meer mogelijk. 

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren? 
Bel ons zo snel mogelijk na het plaatsen van uw bestelling. Dan kunnen wij uw order nog handmatig annuleren. Heeft u eenmaal een track & trace code ontvangen, dan is uw bestelling verzonden en is aanpassen niet meer mogelijk. Vanzelf kunt u uw product na ontvangst terugsturen. Alles over retourneren vindt u hier (LINK). 

Hoelang moet ik wachten op terugstorting van mijn betaling na een geannuleerde bestelling? 
Wanneer u een bestelling heeft geannuleerd zal variousstorenl.nl zo snel mogelijk de terugbetaling verwerken. Hiervoor staat maximaal 10 werkdagen, maar meestal heeft u het bedrag binnen een paar dagen al terug ontvangen. 


Verzending/bezorging


Hoe worden mijn artikelen verpakt?
Wij van variousstorenl.nl weten dat een goede verpakking het halve werk is. Met trots kunnen wij melden dat wij meer dan 200 pakketten per jaar schadevrij versturen. Wij doen er dan ook alle moeite voor om uw aankoop zeer solide en zorgvuldig verpakt te versturen. Op onderstaande foto’s de methode van verpakken van een Marantz 6270Q platenspeler. 
Hoe worden de verzendkosten berekend?
Het zorgvuldig inpakken van uw bestelling kost ons soms behoorlijk wat tijd. In het algemeen is variousstorenl.nl tussen de 20 en 30 minuten bezig met een pakket. Daarnaast hebben wij speciale materialen ingekocht om een apparaat schadevrij op bestemming aan te laten komen. Denk hierbij aan bubbelfolie, sterke dozen, flopak opvulvlokken, Fragil plakband, en meer. Daarom zijn bovenop de standaard verzendkosten 15 Euro extra kosten berekend voor materiaal en tijd. 

Via welke vervoerder worden mijn artikelen verzonden?
Dat hangt sterk af van het land waar u woont. Voor het verzenden heeft variousstorenl.nl afspraken met diverse pakketvervoerders, zoals DHL, DPD, PostNL, Fedex, GLS en meer. Per land kunnen de tarieven per verschillende vervoerder sterk variëren. In de mail die u van ons krijgt met uw track & trace code, ziet u via welke vervoerder uw pakket verzonden wordt. 

Hoelang zijn mijn artikelen onderweg?
Dit is per land verschillend. De gouden stelregel is dat pakketten binnen de EU maximaal 14 dagen onderweg zijn, en buiten de EU maximaal 30 dagen. 
Pakketten buiten de EU worden door variousstorenl.nl verzonden via DHL Duitsland. Deze pakketten worden elke dinsdag naar een pakket inname punt gebracht in Duitsland. Dat houdt in wanneer u een bestelling op woensdag plaatst, deze pas de daaropvolgende dinsdag wordt afgeleverd bij DHL Duitsland. 

Ik twijfel de getoonde verzendkosten wel kloppen?
Van ieder artikel wat op deze website aangeboden wordt, is een gewicht geregistreerd. Bij het calculeren van de verzendprijs die wordt getoond spelen verschillende zaken een rol, zoals het land waar de producten naartoe verzonden worden. Daarnaast de afmetingen en aantallen van de aangekochte producten en de grootte van de verpakking. 
De betaalde verzendkosten worden achteraf gecontroleerd. Zijn deze in ons voordeel, dan storten wij u de teveel betaalde verzendkosten terug. Andersom betalen wij het tekort uit onze eigen zak. Nacalculaties op de verzendkosten zijn dus uitsluitend in uw voordeel! 

Hoe komt het dat ik bij verzendkosten alleen kan kiezen voor de mogelijkheid “op aanvraag”?
Uw artikel is groter dan de standaard pakketafmetingen van 120 x 60 x 60cm. en/of zwaarder dan 31,5 kg. Voor deze producten wordt de prijs eerst opgevraagd bij één van onze vervoerders. Deze prijsopgaaf ontvangt u via de mail, waarna u de mogelijkheid heeft om de aankoop te betalen of van bestelling af te zien. Het product is zolang tijdelijk voor u gereserveerd. 

Ik heb geen track & trace code ontvangen. Hoe volg ik mijn pakket? 
Uw mail is mogelijk in de spam-inbox beland. Heeft u deze gecontroleerd? 
Geen mail ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat moet ik doen als mijn pakket beschadigd aankomt? 
Pakketschade is nooit voor 100% te voorkomen. U mag pakketten met zichtbare schade aan de buitenkant weigeren. In dat geval neemt de bezorger het pakket mee terug. Heeft u het pakket wél aangenomen, neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op met minstens 3 verschillende én kwalitatieve foto's van: 
  • De buitenkant van de doos met schade.
  • Hoe het product in de doos zit inclusief onze opvulmaterialen. Maak na het openen dus direct een foto van het product in de doos.
  • Schade op het product. 
Hoe meer en duidelijker foto's we ontvangen, des te eenvoudiger we het voor u op kunnen lossen. 

Wat als de pakketbezorger bij mij aan de deur stond, maar ik niet thuis was?
De pakketbezorger heeft een bericht achtergelaten met het dichtstbijzijnde service point waar uw pakket heen is gebracht. U heeft 7 dagen om uw bestelling af te halen. Hierna wordt het naar ons geretourneerd. Wanneer wij het opnieuw naar u moeten verzenden, betaalt u opnieuw de verzendkosten. 

Wat als ik op het moment van levering na een bestelling voor langere tijd afwezig ben? 
Wanneer u op het moment van levering voor langere tijd niet thuis bent, kunt u een ander afleveradres kiezen bij uw bestelling. Een andere mogelijkheid is om het product wel te bestellen, maar nog niet te betalen. Zolang variousstorenl.nl uw betaling niet ontvangen heeft, versturen wij uw order nog niet. U kunt ook contact met ons opnemen om het aflevermoment te plannen. 


Retourneren


Wat moet ik doen als mijn pakket beschadigd aankomt? 
Pakketschade is nooit voor 100% te voorkomen. U mag pakketten met zichtbare schade aan de buitenkant weigeren. In dat geval neemt de bezorger het pakket mee terug. Heeft u het pakket wél aangenomen, neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op met minstens 3 verschillende én kwalitatieve foto's van:
  • De buitenkant van de doos met schade.
  • Hoe het product in de doos zit inclusief onze opvulmaterialen. Maak na het openen dus direct een foto van het product in de doos.
  • Schade op het product. 
Hoe meer en duidelijker foto's we ontvangen, des te eenvoudiger we het voor u op kunnen lossen. 

Kunnen artikelen eventueel worden geretourneerd?
Producten mogen, wanneer deze niet naar wens zijn, natuurlijk geretourneerd worden. Dit mag binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Houd hierbij wel rekening dat het product in dezelfde staat terug verstuurd wordt. 
Wanneer u een klacht heeft over uw aankoop, kunt u ons ook eerst even bellen of een bericht sturen. Misschien kunnen we het anders oplossen. 

Welke kosten worden vergoed?
Indien het geleverde product afwijkt van omschrijving, of er is een verkeerd product verstuurd, kan het binnen 14 dagen vanaf de dag dat het door de klant is ontvangen worden geretourneerd. In dit geval betalen wij tevens de retourkosten die klant maakt. 
Indien u per ongeluk een verkeerd product heeft gekocht en u wilt deze retourneren, is dat eveneens mogelijk, maar de kosten voor deze retourzending worden niet vergoed en komen daarmee voor rekening van de klant.

Het artikel komt beschadigd of in een andere staat retour dan verstuurd.
Is het artikel beschadigd, of anderszins, nemen wij contact met u op om de hoogte van de terugbetaling te bespreken. 
Zie over Retouren ook onze algemene voorwaarden, artikel 8

Winkel


Is het mogelijk om fysiek langs te komen?
Alleen om uw product af te halen na bestelling en betaling via de website. Wij hebben geen fysieke showroom of luisterruimte waar u verschillende producten naast elkaar uitgebreid kunt beluisteren. Uiteraard kunt u uw aankoop wel testen bij afhalen. 
LET OP: Wij nemen contact met u op om een geschikte afhaaldatum en tijdstip af te spreken. Zo voorkomt u dat u op een moment komt waarbij wij u niet kunnen ontvangen. 

Op welke manieren kan ik contact met jullie opnemen?
Wij zijn op de volgende manieren bereikbaar:
  • Via email: webshop@variousstorenl.com
  • Telefonisch: +31 85 90 250 07
    Op werkdagen tussen 08:00 en 17:00. Zaterdag tussen 09:00 en 13:00. Op zondag zijn wij gesloten. Ook onze webshop is dan dicht. 
  • WhatsApp: +31 85 90 250 07
Contact via email of WhatsApp heeft onze voorkeur.